Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Nuo „šeimos biuro" – iki tarptautinio verslo. Kaip pasiekti?

2022-10-19, Trečiadienis 11:35
Lina Luneckienė

2009-aisiais savo istoriją pradėjusi skaičiuoti „Lewben“ – šiuo metu ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio rinkose žinoma integruotų verslo paslaugų teikėja. Prieš porą metų grupė pertvarkyta įdiegus partnerystės struktūrą – pasitikėjimu grįstą nuosavybės modelį. Laidos „Verslo pulsas“ vedėja Lina Luneckienė kalbina „Lewben“ generalinę direktorę ir valdybos pirmininkę Ritą Kavaliauskienę.

Nuo „Lewben“ kelionės pradžios praėjo daug metų. Kaip viskas prasidėjo?

2009-aisiais, kai pradėjome veiklą, šeimos biuro paslauga buvo labai netikėta ir daug kam naujiena – galbūt Lietuvos rinka nebuvo iki galo pasiruošusi tapti tikrais klientais, tad ėmėmės ir edukacijos. Kai su partneriu įkūrėme „Lewben Family Office“, abu atsinešėme patirtį iš skirtingų sričių: pati ilgą laiką dirbau privačiosios bankininkystės srityje, kurti verslą pradėjau su banko pagalba. Supratau, kad kasdienės bankininkystės ir tam tikrų paprastų investicijų šeimai nebeužtenka – reikėtų daugiau paslaugų, pavyzdžiui, teisės, mokesčių, gerovės valdymo, su laiku – apskaitos ir finansų. Visa tai mus ir motyvavo steigti šeimos biurą, imti teikti kasdienės bankininkystės paslaugas, padėti šeimai investicijų klausimais, šviesti apie verslo perdavimą, įpėdinystę, šeimos konstituciją ir t. t. 2009-ieji buvo teorinio ir praktinio darbo, ilgainiui tapusio verslu, pradžia. Jau tryliktus metus sėkmingai darbuojamės ir tęsiame išplėtotą veiklą.

Ar Lietuvoje nesidaro ankštoka?

Nepasakyčiau, kad ankštoka: matydami sėkmingai sukurtą darinį, ieškome naujų galimybių ir rinkų kartu su verslo dalimis, kurias teikiame ir darome šiandien. Pastebėjome, kad yra ES šalių, kuriose galėtume perteikti tą patį modelį. Vadiname tai „Mini Lewben“ – po truputį plėtėmės į Kiprą, Olandiją, teikiame panašias paslaugas ten.

Savo paslaugų vien šeimoms jau nebeteikiate, tad į jus gali kreiptis bet koks verslas?

Taip, dabar esame tarptautinė integruotų verslo paslaugų įmonė – per tuos metus evoliucionavome. Negalime sakyti, kad savo iniciatyva, buvo ir poreikis – šeimos biuro klientai yra įmonių vadovai, savininkai, tad dalies paslaugų prireikė jų įmonėms, o tai reikalavo verslo paslaugų, konsultacijų. Taigi per tuos metus įsigijome apskaitos ir finansų įmonę, kurioje dabar darbuojasi daugiau nei 80 žmonių, taip pat verslo konsultacijų įmonę. Galiausiai taip ir išėjo, kad pamažu tapome integruotų verslo paslaugų įmone, o šeimos biuras – neatsiejamu nišiniu dariniu, ir toliau teikiančiu paslaugas galutiniams naudos gavėjams.

Kiek dabar turite darbuotojų?

2009-aisiais startavome penkiese, o šiuo metu turime apie 130 kolegų. Sakyčiau, natūralus progresas.

Vieno langelio principas (angl. One Stop Shop) – itin pasiteisinęs modelis. Kokie buvo pranašumai ir iššūkiai?

Kiekvienai teikiama paslauga turi būti itin aukštos kokybės, tad nemenkas iššūkis buvo atsirinkti kompetentingus kolegas – suformuoti savarankišką, savimi pasitikinčią ir paslaugas teikiančią komandą.

Vieno langelio principas ir buvo, ir yra pranašumas. Sakyčiau, esame vieninteliai rinkoje, atidarę įmonės duris, kad vienam klientui galėtume suteikti įvairiapusiškas paslaugas. Neapsiribojame tik mokesčiais, teise, apskaita, gerovės valdymu – jei užčiuopiame kliento poreikį, galime bet kada pasikviesti kolegą arba pasiūlyti netikėtą sprendimą, nes turime viską.

O koks buvo požiūris pradėjus? Lengviau, kai kolektyvas didelis ar mažas?

Iš pradžių mažesnė komanda galbūt veikė operatyviau, bet nebuvo tiek žmonių, kad būtume galėję įgyvendinti vieno langelio principą. Poreikį lėmė patys klientai – jeigu jau susiduriame su kliento kasdienybe, verslo niuansais, galbūt užčiuopiame galimybę pasiūlyti tam tikrų dalykų, tampa patogu pačiam klientui, nes jis jau susipažinęs su savo pagrindiniu „kontaktu“, pasitiki kokybe. Nereikia ieškoti naujų įmonių, kolegų – kontaktinis asmuo visada tas pats, visada pagelbės, atves kitą kolegą, suteiksiantį papildomą paslaugą. Tai pasiteisino – kuo toliau, tuo daugiau vienas klientas gauna mūsų paslaugų. Per tuos metus jie pažino mūsų įmonę, suprato, ką ir kaip veikiame, gali pasikonsultuoti įvairiais klausimais, pasitiki ir žino, kad gaus, ko reikia.

Kokių jūsų paslaugų verslui šiuo metu reikia daugiausia?

Nepasakyčiau, kad atėjo laikai, kai reikia unikalių, naujų paslaugų – apskaitos ir finansų paslaugos visuomet itin aktualios, nes didieji, ypač tarptautiniai, mūsų klientai nebemano, kad viską būtinai reikia turėti viduje. Geriau turėti samdomą profesionalų komandą – tada žmonės nesikeis ir galės nuolat ir nepertraukiamai teikti paslaugą.

Taip pat šiuo metu „ant bangos“ tvarumas ir ekologija – tai gvildenti pradėjome vieni pirmųjų, žiūrėjome, ką galime pasiūlyti klientams, turime gerų specialistų. Ši sritis Lietuvoje šviežia, tik įsibėgėja. Į kriptopasaulį taip pat šokome vieni pirmųjų, domėjomės, analizavome, esame stiprūs licencijavimo klausimais. Poreikis labai didelis, ypač dabar, kai Lietuvoje bankas nustatys naujus reikalavimus, kurių dalis lapkritį pasikeis ir sugriežtės. Mes esame tam pasiruošę, nes rinkoje turi likti profesionalai, žinantys, ką daro, – padėsime tai įgyvendinti.

Na, o verslui anksčiau reikėjo teisės, mokesčių konsultacijų, turto valdymo, apskaitos, bankinių paslaugų, reikia jų ir šiandien. Niekas nesikeičia, tiesiog visi viską geriau supranta, labiau įsigilina.

Ar skiriasi mūsų ir Olandijos bei Kipro verslo mentalitetas?

Skirtumų tikrai yra: vieni piečiau, kiti šiauriau, skiriasi temperamentai. Bet įspūdinga ir malonu, kad mūsų Lietuvoje visi tokie išsivystę, jog nereikia pasakoti elementarių dalykų, paslaugos teikiamos ir suprantamos.

Šiek tiek kitaip yra Kipre: pietiečių mąstymas kaip ir nesiskiria, tiesiog jie neskuba priimti sprendimų, su jais reikia daug ilgiau pasėdėti prie arbatos puodelio, pagvildenti temas. Bet matėme poreikį, norėjome taip pat, kaip ir Lietuvoje, būti pirmesni už kitus, kad, atėjus laikui, jau būtume žinomi ir galėtume teikti visas reikiamas paslaugas. Kiprą ir Olandiją pasirinkome dėl to, kad jau turėjome partnerių, šiek tiek pažinojome rinkas, tad ten ir plėtojame „Mini Lewben“.

Kokie didžiausi iššūkiai buvo formuojant komandą čia?

Suprantame, kad ypač Lietuvos rinkoje talentų situacija yra įtempta. Kad prisikviestume žmogų, reikia būti patraukliems, kitokiems, reikia siūlyti galimybes, laisvę veikti, tad, didindami komandą, labai ieškojome stiprių lyderių: nemanome, kad vienas vadovas yra bosas – pas mus viskas pagrįsta pasitikėjimu ir lyderyste. Turime stiprią vadovų komandą, užtikrinančią tolimesnę kokybę, bendravimą su kolegomis, kasdieninę komunikaciją. Iššūkių yra, bet, kai komanda stipri, jie daug lengviau suvaldomi.

O kokie įvyko pokyčiai?

Atsirado partnerystės sistema. Iš pradžių buvome du vadovai, mūsų kiti kolegos, kurie tuo metu buvo tiesiog vadovai, atsakingi už pagrindines didžiąsias paslaugų sritis – teisės ir mokesčių, finansų ir apskaitos bei verslo konsultacijų. Šių departamentų vadovai tapo partneriais, jie visiškai atsakingi ir už verslo sėkmę, ir už idėjų generavimą, ir už pagalbą man – mes visi, kaip viena komanda, tariamės, esame pasidaliję atsakomybes, tad ši partnerystė išties veikia. Esi jau ne darbuotojas, o viso darinio dalis, kartu kuri ir tikiesi, kad tai atneš rezultatų.

Jūsų naujo identiteto raktinė frazė – fresh perspective. Ką norite pasakyti?

Paprastai neiššifruosime, bet viskas prasidėjo nuo tų 2009-ųjų, kai pradėjome naują sritį – šeimos biurą. Daug metų darbavomės, augome, pajutome, kad galime atrasti naujų galimybių, užčiuopiame gysleles, klientams padedame sėkmingai įgyvendinti tą patį. Fresh perspective yra naujas požiūris pamatyti pirmam, nauda, galimybės ir jų ieškojimas, horizontų plėtimas, taip pat dalijimasis su komanda, kad visi būtų to dalimi. Esame veržlūs, nesidairome atgal, ieškome naujų nišų, veikiame agresyviai ir laukiame naujų vaisių.

Daug dėmesio skiriate mecenatystei, labdarai. Ar ir toliau eisite šia kryptimi?

Naujų idėjų yra, bet labai daug dirbame ir dabar. Manau, kiekvienas verslas, ypač jei nori būti tvarus ir atsakingas, turi būti neatsiejamas nuo mecenatystės – tada prisidedi ne tik prie komandos ir savo žmonių, bet ir prie visuomenės gerovės ir poreikių.

Šiuo metu turime du fondus. Pirmasis – meno fondas „Lewben Art Foundation“, aktyviai prisidedantis prie Lietuvos kultūros, jaunųjų talentų paieškos ir rėmimo. Pradėjome nuo Išeivijos dailės fondo 2010-aisiais, bandėme į Lietuvą grąžinti kuo daugiau lietuvių išeivių darbų, stengėmės, kad su jais susipažintų visuomenė. Antrasis – Juozo Kavaliausko atminimo paramos fondas, besirūpinantis onkologinėmis ligomis sergančiais vaikučiais. Aktyviai bendradarbiaujame su Rimanto Kaukėno paramos fondu ir Mamų unija – su jų pagalba ir teikiame paramą bei labdarą, norime prisidėti tiek, kiek galime, kad bent truputį palengvintume žmonėms gyvenimą. Ta veikla ir mums patiems duoda daug naudos, nes tai iš vidaus kylanti idėja, galimybė.

Tikriausiai kiekvienam verslui sunku būti socialiai atsakingam ne deklaratyviai, o iš tikrųjų?

Tikrai taip. Tai atsiskleidžia per darbus, mes esame matomi visuomenėje, bandome atliepti poreikį tiek, kiek galime. Kultūra taip pat gyvybiškai svarbi. Buvo labai įdomu pradžioje, kai vykdėme biuro apipavidalinimo darbus – tada kolegos net nežinojo menininkų, o dabar visi renkasi pagal tai, kas labiau patinka. Su laiku tai persikėlė į visuomenę: parodos, menininkai, įvairių galimybių puoselėjimas. Tad deklaratyvumas neveikia, reikia tikėti tuo, ką darai. Manau, privaloma pasidalinti tiek, kiek įmanoma.

Koks „Lewben“ pagrindinis naujų metų tikslas?

Labai tikiuosi, kad bent 99 proc. kolegų bus patenkinti vieta, kurioje dirba. Kad mūsų pagrindiniai vadovai, kaip visi kiti, taip pat jaustų palaikymą, pasitikėjimą ir bendradarbiavimą. Taip pat norėtume, kad sektųsi – šiandien sekasi neblogai, tad tikimės, kad taip bus ir toliau. Norėtume ieškoti naujų galimybių, perspektyvų, plėstis ir užtikrinti veiklos tęstinumą. Jei veikla seksis, tikrai galėsime daugiau prisidėti mecenatyste, padėti žmonėms – tada ateina ir pasitenkinimas savimi, nes, padedant kitiems, jo lieka ir pačiam.

Laidą „Verslo pulsas" pristato integruotų profesinių paslaugų grupė „Lewben". Daugiau informacijos apie „Lewben" ir jų Verslo akademiją rasite lewben.com

 

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: https://www.patreon.com/ziniuradijas

Naujausi epizodai