Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Ar galima „nusipirkti" pergalę rinkimuose?

2024-12-13, Penktadienis 09:10
Lukas Oželis

Rumunijos prezidento rinkimų rezultatai sukrėtė šios šalies piliečius, kai pirmajame rinkimų rate netikėtai daugiausiai balsų surinko kraštutinis dešinysis, Kremliui palankus kandidatas Calinas Georgescu. Iki rinkimų buvo prognozuota, jog jis surinks tik iki 10 proc. balsų. Vėliau Konstitucinis Teismas nusprendė atšaukti rinkimų rezultatus, remdamasis žvalgybų duomenimis, kurie parodė, jog minėtas kandidatas neteisėtai pasinaudojo socialinėse medijose sukurta masine kampanija, kurią finansavo Kremlius. Prieš pat rinkimus C. Georgescu buvo tarp 10 populiariausių temų visame pasaulyje programėlėje „TikTok". Staigus C. Georgescu iškilimas verčia svarstyti, kiek sąžininga gali būti rinkimų kampanija, kai masinė išorės jėgų finansuojama kampanija gali iš esmės pakeisti rinkimų rezultatus. Ar dabartinė socialinių medijų įtaka informacijos srautui leidžia rinkimus tiesiog „nusipirkti"? Kiek tokiems atvejams yra pasiruošusi Lietuvos valstybė? Kuo išskirtiniai „TikTok" algoritmai?

Apie tai diskutuosime su Seimo nariu Matu Maldeikiu, „Bitė Lietuva" korporatyvinės komunikacijos vadovu Jauniumi Špakausku ir Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Komunikacinių įtakų ir propagandos tyrimų centro vadovu Viktoru Denisenko.

EPA-ELTA nuotr.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: https://www.patreon.com/ziniuradijas

Naujausi epizodai