Apie žurnalisto, žiniasklaidos misiją ir mitus laidoje kalbamės su filosofu Nerijumi Čepuliu, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto docentu.
„Žurnalistų pareiga – padėti visuomenei atpažinti visose srityse veikiantį verslumo dvasios mechanizmą, kad ji susivoktų savo jausmuose ir aklai nepasiduotų kieno nors peršamai nuomonei. Jei manysime, kad yra teisus kiekvienas, kuris gali pasisamdyti daugiau jo interesams atstovaujančių žmonių, nusipirkti daugiau žiniasklaidos priemonių, tapsime tik įrankiais kažkieno nešvariam verslui plėsti! Paprastai kalbant, visuomenei reikia suprasti, kad svarbu ne automatiškai koncentruoti dėmesį, kur garsiai šaukia, bet aiškintis, kas ir dėl ko tai daro. Svarbu įsigilinti, kokių tikslų šaukiantieji turi. Savanaudiški tikslai gali būti dangstomi ir altruistiniais šūkiais, ir teisuolišku kitų žmonių smerkimu, todėl visiems reikia mokytis atpažinti, kada bandoma nuvilioti nuo problemos esmės. Kiekviename procese verta paieškoti verslumo dvasios interesų: įsigilinti, kodėl kažkas sako, kad yra būtent taip, o ne kitaip. Labai dažnai supratimas, kaip vyksta koks nors procesas, yra daug svarbesnis nei kokio nors atskiro fakto išaiškinimas, todėl žurnalistai turi ne tik viešinti faktus, bet ir mokyti visuomenę suprasti, kur ir kaip formuojasi klaidinimas, kuris griauna žmonių tikėjimą vienas kitu.“ (Augustinas Rakauskas, „Globali jausmo proto dvasia“)
Laidoje cituojamą knygą „Globali jausmo proto dvasia“ galima skaityti tinklalapyje www.jausmoprotas.lt.
Laida „Verslumo dvasia“ kartojama savaitgaliais 17 val.
Komentarai
Bendravimo taisyklės